تکنولوژی و مد

آخرین اخبار از تکنولوژی روز دنیا و جدیدترین مدهای روز اروپا

تکنولوژی و مد

آخرین اخبار از تکنولوژی روز دنیا و جدیدترین مدهای روز اروپا

آی‌پاد (iPod)

آی‌پاد (iPod)

و انواع آن



مجموعه موزیک‌پلیرهای آی‌پاد (از محصولات شرکت اپل) اولین بار در سال 2001 به دنیا معرفی شد.

آی‌پاد دستگاه کوچک قابل حملی است که هدف از تولید آن, لذت بردن از موسیقی با صدا و کیفیت بالاست.

مجموعه موزیک‌پلیرهای آیپاد, تولید شده در پنج نوع متفاوت است تا تمامی سلیقه‌ها با هر قدرت خریدی را شامل شود. در ادامه اشاره مختصری به آنها داریم.







1. iPod Shuffle (آی‌پاد شافل)


آی‌پاد شافل ارزان‌ترین و در عین حال کوچکترین و ساده‌ترین نسخه, از مجموعه موزیک‌پلیرهای آی‌پاد است. هم‌اکنون چهارمین نسل از این دست موزیک‌پلیرها (iPod Shuffle 4th Edition) در حال ساخت و عرضه به بازار است. بدنه آی‌پاد شافل از جنس آلومینیوم بوده و در نتیجه بسیار سبک و مقاوم است. حافظه این دستگاه 2 گیگابایت می‌باشد و تنها راه ارتباطی آن با کامپیوتر یا لپ‌تاپ, پورت 3.5 تعبیه شده در قسمت فوقانی آن است که از همین طریق دستگاه شارژ می‌شود و تا 15 ساعت بدون خاموشی موزیک پخش می‌کند.











2. iPod Mini (آی‌پاد مینی)


این نوع آی‌پاد اولین بار در ماه فوریه سال 2004 به دنیا معرفی شد و خیلی زود بین قشر جوان جای خود را پیدا کرد. تنها دو نسل از نوع آی‌پاد تولید شد. نسل دوم آی‌پاد مینی (iPod Mini 2nd Edition) در سال 2005 میلادی با ظاهری جذاب‌تر, طول عمر بیشتر باطری و حافظه داخلی بالاتر براحتی جایگزین نسل اول خود شد.

در ماه سپتامبر همان سال, تولید آی‌پاد مینی به طور کل متوقف شد تا جای خود را به آی‌پاد نانو (iPod Nano) بدهد.





Mini_6.jpg (550×555)



Mini_1.jpg (550×473)





3. iPod Nano (آی‌پاد نانو)


آی‌پاد نانو که جایگزین نسخه قبل از خود یعنی آی‌پاد مینی شده, تا کنون هفت نسل از آن تولید شده است.

نسل ششم این دست موزیک‌پلیرها که به عقیده بسیاری تحولی شگرف در  تولید ظاهری یک دستگاه پخش موسیقی است, شامل یک صفحه نمایش 1.55 اینچی لمسی است که اگرچه کوچک به نظر می‌آید اما در واقع بسیار پرکاربرد است.

باطری منحصر بفرد این نوع آی‌پاد قابلیت پخش 24 ساعت موزیک بدون توقف را دارد تا شما امکان استفاده از تمامی فایل‌های صوتی ذخیره شده بر روی حافظه 8 گیگابایتی آن را داشته باشید.

 

نسل هفتم آی‌پاد نانو در سال 2012 به بازار آمد. صفحه نمایشگر 2.5 اینچی, حافظه 16 گیگابایتی و همچنین اضافه شدن فناوری بلوتوث از جمله ویژه‌گی‌های این دست آی‌پاد است















آی‌پاد کلاسیک (iPod Classic) .4


اولین نسخه از مجموعه موزیک‌پلیرهای آی‌پاد که در سال 2001 به دنیا معرفی شد, نسخه آی‌پاد کلاسیک است

آی‌پاد کلاسیک نسل اول اولین آی‌پاد تولید شده بود که دارای صفحه نمایشگر سیاه و سفید و

حافظه داخلی 5 گیگابایت بود

هم‌اکنون ششمین نسل از این نسخه در حال تولید است . قیمت آن بین 249 تا 349 دلار است که البته با توجه به امکاناتی تظیر صفحه نمایش 2.5 اینچی, بدنه باریکتر, وزن کمتر, طول عمر بیشتر باطری و حافظه 80 تا 160 گیگابایتی مناسب به نظر می‌رسد









آی‌پاد تاچ (iPod Toch) .5


آی‌پاد تاچ شباهت ظاهری زیادی به تلفن‌های همراه شرکت اپل (آیفون) دارد. هم‌اکنون 5امین نسل از این دست آی‌پاد در حال تولید است که دارای رم 512 مگابایتی, و حافظه 32 تا 64 مگابایتی است. صفحه نمایش 4 اینچی با تاچ حرارتی, فیلمبرداری با کیفیت 1080 پی, عکاسی پانوراما و فلش ال‌ای‌دی از دیگر امکانات این نوع آی‌پاد است













نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد