تکنولوژی و مد

آخرین اخبار از تکنولوژی روز دنیا و جدیدترین مدهای روز اروپا

تکنولوژی و مد

آخرین اخبار از تکنولوژی روز دنیا و جدیدترین مدهای روز اروپا

با این تکنیک هرگز وقت کم نمی آورید

از کمبود وقت شکایت دارید؟! به گذر زمان مثل برق و باد، معترضید؟! وقت کم می آورید و آرزو می کنید کاش شبانه روز بیشتر از ۲۴ ساعت بود؟! هم شکایت هم اعتراض و هم آرزویتان بی ثمر است تا زمانی که فکری اساسی برای مشکلتان نکنید.



اشتباه نکنید این یک بنر تبلیغاتی نیست بلکه آنچه می خوانید، شرح یک تکنیک ساده است که می تواند به سادگی پاسخ شکایتتان را بدهد، به اعتراضتان رسیدگی کند و شما را به آرزویتان برساند.
 وقت نداشتن حرفی است که خیلی ها می زنند و ادعا می کنند وقت سر خاراندن ندارند، در حالیکه نمی دانند بسیاری از کارهایی که انجام می دهند، تنها وقت به بطالت و بیهودگی گذراندن است.


این تکنیک به شما کمک می کند تا حتی وقت اضافه هم بیاورید :
اولین کاری که باید بکنید این است که صبح که از خواب بیدار شدید، یک برگ کاغذ سفید بردارید و روی آن از ساعتی که بیدار می شوید تا ساعتی که می خوابید را به صورت عدد بنویسید. یعنی مثلا اگر ساعت ۹ از خواب بیدار می شوید و ساعت ۱۲ شب می خواهید از ۹ تا ۲۴ را روی کاغذ بیاورید که هر عدد نماد آن ساعت است.
انجام این کار کلا ۱۵ ثانیه وقت شما را می گیرد.
بعد به ترتیب بروی هر عدد ۲۰ ثانیه توقف کنید و ببینید که آیا جلوی هر عدد کارهایی را که در طول روز انجام می دهید، بنویسید و مرور کنید که آیا از انجام این کار احساس رضایت و شادی می کنید یا خیر.
اگر پاسختان مثبت است، از کنار آن عدد عبور کنید و چیزی ننویسید. اما اگر منفی است و مایل به تکرار آن کار نیستید، در برابر عدد مورد نظر آنچه را که انجام می دادید در چند کلمه روی کاغذ بیاورید.
این کار در مجموع تنها چند دقیقه وقت شما را می گیرد، اما در پایان روز به فهرستی از کارهایی دست می یابید که همیشه آرزو داشتید از آنها دوری کنید.


اگر در این فهرست جلوی دو عدد یا بیشتر توضیحات نوشته شده باشد، نشان می دهد که باید برای مدتی این تمرین را تکرار کنید.
نوشتن کارهایی که چندان دل خوشی از آنها ندارید دو فایده دارد : اول اینکه به ذهنتان نظم می دهد و باعث می شود باید و نباید هایتان مرتب شوند و دوم اینکه جرات گذر کردن و ترک گفتن کارهایی که دوست ندارید را در شما بوجود می آورد.
به این ترتیب می توانید زمان زیادی را برای خود بخرید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد