تکنولوژی و مد

آخرین اخبار از تکنولوژی روز دنیا و جدیدترین مدهای روز اروپا

تکنولوژی و مد

آخرین اخبار از تکنولوژی روز دنیا و جدیدترین مدهای روز اروپا

علت طاسی در آقایان

یک متخصص پوست و مو با تشریح علل ریزش موی سر در مردان و زنان گفت: شامپوها در ریزش مو یا جلوگیری از آن تأثیری ندارند.


امیر هوشنگ احسانی شایع‌ترین علت ریزش مو را علت هورمونی و ژنتیک در زنان و مردان عنوان کرد و افزود: این مدل که به مدل ریزش موی مردانه مشهور است، در زنان هم رخ می‌دهد اما بر خلاف مردان، در زنان به ندرت باعث طاسی می‌شود و در درجات پایین موها کم پشت و تنک می‌شوند.

وی ادامه داد: این نوع ریزش مو معمولاً از سن بلوغ آغاز می‌شود و موهای جلوی سر دچار ریزش می‌شود.

احسانی با بیان اینکه این نوع ریزش مو درمان قطعی ندارد، اظهار کرد: داروهای خاصی وجود دارد که برای مردان تجویز می‌شود اما با شرایط خاص می‌توان آن را برای زنان هم تجویز کرد.

وی گفت: در این روش حدود 40 درصد ریزش موها قابل درمان است البته دوره درمان به وسیله این داروها طولانی و از سه ماه تا چند سال است.



به گفته وی، هیچ درمانی فعلاً در دنیا وجود ندارد که ریزش موی نوع مردانه را به صورت قطعی درمان کند و روش‌های درمان تنها آن را کاهش می‌دهد.

این پزشک متخصص توصیه کرد: افراد مبتلا به این عارضه باید زودتر به پزشک مراجعه کنند تا امکان استفاده از درمان بیشتر فراهم شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تهران همچنین درباره علل دیگر ریزش موها گفت: ریزش موی نوع تلوژن (ریزش موی کلی سر) بر اثر کم خونی، اختلال در کارکرد تیروئید، استرس، شیردهی، زایمان، سوء تغذیه، مصرف برخی داروها و مکمل‌ها نیز ممکن است به وجود آید.

وی افزود: مدل «سکه‌ای» از دیگر انواع ریزش مو است که موجب می‌شود یکباره بخشی از موهای سر یا صورت دچار ریزش شود. علت این عارضه به صورت قطعی مشخص نیست اما استرس بر تشدید آن تأثیرگذار است.



احسانی ادامه داد: این بیماری مسری و واگیر‌دار نیست و بعد از درمان ممکن است دوباره تکرار شود.

این متخصص پوست و مو گفت: بیماری‌های مختلف از جمله روماتولوژی و مفصلی، شیمی درمانی، قارچ‌های سر به ویژه در کودکان نیز از جمله عوامل ریزش مو هستند. کندن مو توسط فرد عصبی و در دختران شایع‌تر است که این عوامل نیز می‌تواند موجب ریزش مو شود.

احسانی خاطر نشان کرد: تمام علل ریزش مو به جز علت ارثی و ژنتیک قابل درمان است.

این پزشک تأکید کرد: شامپوها در جلوگیری از ریزش مو تأثیر ندارد و آنچه در این زمینه گفته می‌شود بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد