تکنولوژی و مد

آخرین اخبار از تکنولوژی روز دنیا و جدیدترین مدهای روز اروپا

تکنولوژی و مد

آخرین اخبار از تکنولوژی روز دنیا و جدیدترین مدهای روز اروپا

فیس‌بوک "چت" کاربران را کنترل هوشمند می‌کند

بنا به برخی اطلاعات تازه، فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی چت کاربران را برای کشف موارد مشکوک به ارتکاب جرم کنترل می‌کنند. این وب‌سایت‌ها با پلیس همکاری دارند.

فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی، گفت‌وگوی مجازی (چت) کاربران خود را به دنبال سرنخ‌های اقدامات مجرمانه کنترل می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک پلیس را در جریان می‌گذارند. برای توضیحات بیشتر بر روی لینک ادامه مطلب کلیک کنید.


کنترل چت‌ها از طریق کنترل کلیدواژه‌های خاص صورت می‌گیرد و در صورت مشاهده یکی از کلیدواژه‌ها کنترل آغاز می‌شود. ناسزاهای رکیک نیز جزو مجموعه کلماتی هستند که کنترل‌گر به آن‌ها حساس است.

نرم‌افزار کنترل‌گر بیش‌تر به چت‌های آن دسته از افراد حساس است که بر اساس اطلاعات وب‌سایت چندان رابطه ‌قوی‌ای با یکدیگر نداشته‌اند یا کسانی که بر اساس اطلاعات‌شان به نظر می‌رسد چیزی را درباره خود اشتباه نوشته‌اند. بر اساس برآورد فیس‌بوک ۴۲ تا ۵۰ میلیون از اکانت‌های این شبکه اجتماعی غیرواقعی هستند. به زبان دیگر پنج تا شش درصد از اکانت‌های فیس‌بوک واقعی نیستند.
فیس‌بوک می‌گوید در همکاری با پلیس چت کاربران را کنترل می‌کند فیس‌بوک می‌گوید در همکاری با پلیس چت کاربران را کنترل می‌کند

نرم‌افزار مورد بحث همچنین نسبت به واژه‌هایی مشخص که از مجرمان پیشین، از قبیل مجرمان جنسی، به دست آمده حساس است.

اگر چتی از نظر نرم‌افزار کنترل‌گر مشکوک ارزیابی شود، این موضوع به مسئولان امنیت فیس‌بوک گزارش می‌شود و آن‌ها در صورت لزوم موضوع را به پلیس اطلاع می‌دهند.

بر اساس گزارش رویترز، تا کنون حداقل یک شکارچی کودکان از طریق کنترل چت دستگیر شده است.

فیس‌بوک برای جلوگیری از اعتراضات مدافعان حریم شخصی در گفت‌وگو با رویترز تاکید کرده که تمام تلاش خود را می‌کند تا این فرایند از طریق تکنولوژی ، و نه نیروی انسانی، انجام گیرد.




فیس‌بوک می‌گوید بر اساس قوانین خود موظف به حفظ امنیت کاربران‌اش است و این کنترل را در همکاری با پلیس و با رعایت حداکثری حریم شخصی انجام می‌دهد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که به تازگی هتل هابو (Habbo Hotel)، یک شبکه اجتماعی ویژه کودکان، اعلام کرد که بخش چت خود را بسته است. این تصمیم پس از آن گرفته شد که این شبکه اجتماعی متهم شد مورد سوء استفاده افراد پدوفیل قرار می‌گیرد که در پی رابطه جنسی با کودکان هستند.

ابرشبکه اجتماعی فیس‌بوک بیش از این در معرض انتقادات گسترده‌ای در ارتباط با چگونگی محافظت از اطلاعات شخصی کاربران قرار گرفته است. چیزی که منجر به توافقی ما بین فیس‌بوک و کمیسیون مبادلات دولت فدرال آمریکا در اواخر ۲۰۱۱ شد. فیس‌بوک موافقت کرد کنترل ‌حریم شخصی را برای جلوگیری از سوء‌استفاده از اطلاعات کاربران جدی‌تر پی‌گیری کند.

سال ۲۰۰۹ فیس‌بوک تنظیمات حریم شخصی را به گونه‌ای تغییر داد که جزییاتی از اطلاعات کاربران، که خصوصی تلقی می‌شد، به صورت عمومی قابل مشاهد شد. مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیر فیس‌بوک، در پستی که در وبلاگ خود نوشت در این باره تایید کرد که کمپانی تحت مدیریت‌اش «مجموعه‌ای از اشتباهات» انجام داده است.

اکنون باید دید فعالان حریم شخصی درباره اطلاعات تازه مشخص شده که نشان می‌دهد فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی چت کاربران را کنترل می‌کنند، چه واکنشی نشان می‌دهند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد