تکنولوژی و مد

آخرین اخبار از تکنولوژی روز دنیا و جدیدترین مدهای روز اروپا

تکنولوژی و مد

آخرین اخبار از تکنولوژی روز دنیا و جدیدترین مدهای روز اروپا

تولد دوباره پیکان با نام پیکان X11

در گوشه و کنار ها مسئولان ایران خودرو هر چند کوتاه اما کمی در مورد خودرو کلاس C ایران خودرو صحبت می کنند . ایران خودرویی ها اون رو پیکان نام گذاری کردند و آغازی برای برند دوم ایران خودرو خواهد بود .  پیکان X11 که روی پلت فرم ملی ایران خودرو قرار دارد به طور تقریبا تمام ملی به بازار عرضه می شود .

برای دریافت توضیحات بیشتر بر روی لینک ادامه مطلب کلیک کنید.



طراحی جدید پیکان

پروژه تولید پیکان جدید در سال 1380 در ایران خودرو کلید خورد ، ابتدا با تغییراتی در چراغ جلو و عقب 206 و سپس اضافه کردن صندوق به کمک یک شرکت طراحی ایتالیایی ، اما سپس این پروژه متوقف شد و پروژه تولید 206 SD بر مبنای یافته های طراحی پروژه پیکان جدید انجام شد .

 احتمال اعمال تغییرات در طراحی این خودرو از صندوق دار به هاچ بک وجود دارد .



بررسی فنی پیکان X11

در ابتدا قرار بود از موتور 1.4 لیتری پژو سیتروئن استفاده شود اما ادامه پروژه با تولید کاملا بومی موتور 1.4 لیتری خانواده EF7 ملی همراه شد ( موتور 1.7 لیتری ساده محصول موسسه تحقیقات موتور آلمان است و موتور 1.7 با توربو چارجر محصول مشترک ایران و آلمان است و موتور 1.4 کاملا طراحی داخل است) . منطقی مدیر عامل ایران خودرو هم گفته این محصول با موتور ملی به صورت دوگانه سوز عرضه خواهد شد .
چون هنوز اطلاعات رسمی در مورد موتور 1.4 لیتری ارائه نشده هیچ نظری در مورد مشخصات فنی موتور این خودرو نمی شه داد .



عرضه پیکان


احتمالا اخبار عرضه پیکان جدید از اوایل امسال شروع می شود و تا اواخر سال شاهد تولید آن خواهیم بود ، لازم به ذکره این پروژه هزینه ی زیادی هم داشته به همین دلیل احتمال لغو اون خیلی کمه !
قیمتی که اکنون 2ساله مسئولان ایران خودرو پیرامونش بحث می کنند حدود 7 میلیون تومان است ، مطمئنا قیمت این خودرو تا زمان عرضه ممکن نیست کمتر بشه ولی ممکنه تا 10 میلیون تومان هم بالا بره .



نظرات 1 + ارسال نظر
kamyar vakili سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:53 ق.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد